Del 28

Jag skakade bara på huvudet och blundade, jag hörde mamma stänga dörren bakom mig och gå ner för trappen.
En tår rann sakta ner för kinden inna jag somnade.

________________________________________________________________________________________

Jag vaknade av att mamma bankade på dörren

- Johanna är du klar?
- Vad är klockan?
ropade jag så högt jag kunde
- Ööh.. tio i 7
- skit!
- svär inte!
- förlåt då!!

Jag rusade mot toan och tog en snabb dusch, när jag var klar tårkade jag håret jag orkade inte göra något med det idag. Jag tog på mig ett par spets trosor och en bh sen rusade jag ner för trappan och in i köket, mamma hade tydligen redan åkt. Jag åt en snabb frukost, sen rusade jag upp för trappan och flög in på toan och sminkade mig, jag tog ett par sprut med min favoritparfym sen rusade jag ner för trappan och ut igenom dörren. Jag gick mot bilen samtidigt som jag försökte hitta nycklarna tillslut hittade jag dom. Jag satte mig i bilen och började köra i riktning mot skolan. Jag tittade snabbt på klockan 07.54 visade den, gud vad snabb jag måste ha varit vanligtvis brukar det ta timmar att göra mig klar. Jag parkerade, och gick med snabba steg mot skoldörrarna, mina converse ekade igenom den tomma korridoren vi hade redan börjat våra lektioner! Jag slet ut mina saker ur skåpet sen sprang jag mot engelska aulan. När jag kom in sa jag automatiskt

- förlåt att jag kmr försent!
- Vi har studiepass Johanna!
hörde jag Ellie säga
- Har vi?
- Ja, du ser väl att vi inte jobbar?
flinade Ellie

Jag gick långsamt mot en ledig plats, jag tog upp mina engelska böcker och började plugga. Det var sjönt att ha studiepass på måndag morgonen när man endå var så trött kunde man vakna till utan att få en massa skäll av någon arg lärare.

- Så hur går det med Justin?

Jag lyfte på huvet och fick se Sarahs avundsjuka blick

- Varför bryr du dig? sa jag kaxigt
- Det gör jag inte! röt Sarah

Sarah var klassens "Bitch" såklart trodde hon att jorden snurrade runt henne och annan son skit. Jag lyfte ner blicken och fortsatte med pluggandet. När skolklockan ringde kom Ellie fram till mig

- Sarah är verkligen arg pågrund av Justin Bieber flörten
- Det var ingen flört Ellie! Vi är fortfarande tillsammans
Röt jag
- Men Justin är ju i Atlanta nu ju,
 sa Ellie mjukt
- Jag vet, men vi har ett långdistansförhållande elr vad det nu heter
- Ok, 
- Men vad har hänt i helgen mer då?`
- Ja..Jag väldigt bakis i lördags och igår sov jag bort hela dagen
- Haha, du drack nästan en hel flaska vin
- Ja, varför stoppade du inte mig för
- Jag är väl inte din morsa elr?

Ellie svarade inte utan svarade på ett sms, jag började gå mot skåpet, jag kollade på schemat

- Vi har matte nu
- men matte läraren är sjuk,
  mummlade Ellie
- vem är det du smsar med kvinna?
- En kille
- Vilken kille? Vad heter han? Var bor han? Hur känner du han?
-Haha, han heter Emil jag vet inte vart han bor och jag känner han inte men vi smsar ju typ hela tiden
- Okej, trevligt med en ny kille till din samling
-Vad menar du med det?
- Ingenting Ellie jag skojade!
- visste jag väl!
  sa Ellie och rekte ut tungan
-hahah

 Klockan ringde och vi gick mot lektionen. Resten av dagen gick ganska snabbt när jag kom hem fortsatte jag med engelskan, vi hade ett stort engelska prov denna veckan. Efter en timmes plugg gick jag upp på mitt rum och startade datan, jag skrev ett lång inlägg på bloggen sen gick jag in på några online shopping sidor, jag beställde några klänningar och ett par smycken. Plötsligt pep min mobil med var ett sms ifrån justin

* Hej baby
 Jag ligger i min säng och tänker på dig, hur kunde jag vara så dum att jag lämna kvar världens snyggaste,sötaste och roligaste tjej?
Älskar dig!
Din Justin

Jag fnissade till medans jag läste medelandet, jag väntade en stund innan jag svarade

Fortsättning följer

____________________________________________________

Hejj!
Jag heter anna och jag fick äran att bli gästbloggare!
Jag har ingen speciell erfarenhet men jag höppas ni blir nöjda

Glöm inte att komentera :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0