Del 46

Förra delen:
Vi gick förbi alla sladdar och allt och gick ner för en trapp och in i en korridor och där kom nästa chock, längst bort i korridoren stod Justin, Chaz och vem? om inte Ryan Butler... fan!
________________________________________________________________________________________________

Jag stannade upp sneglade på Kirsten som inte förstod vad det här hanldade om, Kenny gick fram till killarna och hälsade på dom med Kirsten hack i häl. Hon hälsade glatt på Justin, kramade om honom och sen skakade hon hand med Chaz och Ryan, hon vände isg lite åt sidan för att säga något till mig, eftersom hon trodde jag hade varit brevid henne hela tiden. Men när jag inte stod där vände hon sig om och ropade på mig:

- Johanna vad står du där borta för?! Kom hit!

Jag kollade ner på mina skor och tog ett djupt andetag, jag ville inte veta hur Ryan skulle reagera... om Justin visste nått eller hur jag skulle beté mig överhuvudtaget.

Jag kom fram till dom och hälsade på Chaz, och även fast jag ine träffat honom förut kramade han om mig som om vi hade varit kompisar sen vi var små. Jag vände mig lite försiktigt mot Ryan och han älsade med ett tyst hej, och ryckte på ögonbrynen med händerna bakom ryggen.

Jag kände JUstins blick i nacken och dt var nog svårt att missa att dt hade hänt "något" mellan oss. Jag backade ett steg och hälsade på Justin med, men han kastade sig om halsen på mig och gav mig en stor kram, dt kändes helt fel, och ajg kramade inte rikigt tillbaka lika hårt, utan la bara en lös arm runt hans midja. Men precis när jag trodde han skulle släppa la han sin kind mot min och viskade i mitt öra.

- Fick du lappen?

Jag nickade lite försiktigt och jag kände att han log, och den här gången var det Ryans blick jag kände bränna, jag försökte undvika den och kolla ner men dt gjorde den bara ännu värre att motstå, så jag tittade upp gav honom ett snabbt leende och drog med Kirsten längrre bort i korridoren.

- Vad äre Johanna? Du betér dig jättekonstigt?
- Jag klarar inte det här Kirsten, kan vi inte åka härifrån?
- Är du dum eller? Jag tänker inte missa det här!
- Vad som än har hänt mellan er, lägg det åt sidan och njut bara av konserten nu, dt kan ju knappast bli värre än såhär! Du fixar det!

Hon log och kramade om mig och tog tag i min hand och gick bort till killarna igen.

Det kom fram en lång kille med headset som sa att det var dags för Justin att göra sig beredd för att gå upp på scen. Han log mot oss, blinkade med ena ögat mot mig och sprang sen iväg. Samma man som hade sagt till Justin att göra sig redo sa nu till oss att följa med honom in genom en dörr och upp för en trapp och in genom en annan dörr som ledde oss till en liten avskilld läktare precis på sidan av scenen. Här ifrån såg man både publiken, scnenen och skärmen jättebra.

Jag satte mig raden längst brevid Kirsten och Chaz satte sig precis bakom mig, men Ryan satte sig själv på andra sidan av den raden vi satt på. Okej, nu var han bara larvig, tänkte jag och himlade med ögonen.


(jag tog en live-version med flit)
Det tog inte lång tid innan arenan släcktes ner och publiken började skrika som galningar. Det började pysa upp rök på scenen och ner från taket hissades en stor nätboll i metall. Och det skjöts ut massa gröna laser stålar från mitten av scenen ut över hela arenan. När bollen nuddade scenen öppnades et hål precis under och upp kom Justin, och i samma sekund som man kunde skymta hans huvud genom röken lät det som om hela stället skulle sprängas, publiken blev helt galen och jag kunde se flera tjejer stå och hoppa, skrika och gråta på samma gång på marken precis vid scenen! Eftersom jag inte kunde han låtar så bra så visste jag inte vilken låt det var som han började med, men mitt i introt stannar musiken upp och hans säger:

- It's JB

Och trodde jag att stället skulle sprängas förut, och nog hela Hawaii flugit i luften nu, det var det värsta men mest mäktiga jag varit med om i hela mitt liv. Bollen hissades upp och han började sjunga och dansa med nåra killar som kom ut från ställningen som stod bakom honom på scenen. Och jag upptäckte mig själv med att sitta och digga med i låten, den var ju sjukt bra och Justin var enormt duktig på scenen. Hur kunde jag ha missat det här innan? Varför hade jag inte fått följa med och se honom uppträda nån gång? Men det skulle jag inte tänka på nu, nu var jag här och nu skulle jag njuta av nuet. Jag sneglade bort mot Ryan som satt och kollade som dt inte var något märkvärdigt, antingen tyckte han det inte var bra, vilket i stort sett var omöjligt, eller så hade han sett det så många gånger förut atthan börja kunna det här nu. Men i samma sekund som jag vände upp huvudet mot honom vände han sig mot mig och hans aniskte sken upp när han såg att jag kollade på honom. Jag log mot honom och nickade på huvudet, och då började han plötsligt le ännu mer! I nästa sekund ställde sig Kirsten upp och börja hoppa och dansa hon med och jag kunde inget annat än att skratta åt henne. Chaz tog tag i hennes hand och pekade på hennes stol, men då hoppade hon upp till hans rad och drog upp honom ur hans stol och fick honom att dansa också. Det såg så kul ut att jag var tvunegn att lägga mig dubbelvikt på min stol av skratt, och Ryan han skrattade han med. Kirsten ryckte lite lätt i min tofs tog tag i min arm och försökte få med mig med i sitt dansande, men ajg satte upp händerna och skakade på huvudet.  

Men hon fortsatte att hoppa ändå och lyfte upp händerna i luften och tryckte dom upp mot taket samtdigt som DJ:n ropade Jump Jump Jump i takt med musiken. Och sen började hon och Chaz sjunga med i låten.

"♪Love me Love me, say that you Love me
♪Fool me Fool me oh how you do me♪
♪Kiss me Kiss me, say that you miss me♪"

Men sen blev de tysta och när jag vände mig om såg jag hur Kirsten lutade sig fram och kysste Chaz mitt på munnen. Han såg först chockad ut, men kysste sedan tillbaka. Jäklar, nu vågade jag inte kolla på Ryan, ifall hans kulle få för sig nått, och mycket riktigt han flyttade fram till stolen precis brevid mig.

- Vad tycker du då?
- Än så länge är det sjukt bra!
- Har du varit på någon va hans konserter förut?
- Nej, först gången,
jag vågade fortfarande inte titta på honom utan satt och kollade rakt fram mot scenen.
- Inte för mig
- Neeej, juste... ´jag nickade på huvudet och kände hur situationen bara blev mer och mer pinsam.

Nu började Kirsten och Chaz sjunga med igen:

♪"And everytime I hold you near, I never wanna let you go ohohoh"♪

Vi satt tysta och kollade när mellan spelet på låten kom och Justin gjorde några karate rörelser och lotsades sparka ner sina bakgrundsdansare. De sprang in bakom scenen och han blev ensam på scenen igen. Han studdade runt och dansade lite innan han börja röra sig mot den enorma ställningen som stod i bakgrunden. Han hoppade smidigt upp för varje steg och dansade sig hela vägen fram till mitten av den och där gjorde han några snygga moves innan låten tog slut och lyset släcktes igen. Publiken blev helt vild och sen lystes allt upp igen och en annan låt börja, men då börja min mobil att ringa, och när jag kollade på displayen stod det "Amelia". Jag fick en liten klump i magen, reste mig upp och gick tillbaka den vägen vi kom för att komma ner i korridoren för att kunna svara. '

- Hej Ame...
- Vafan är det du håller på med?!
- Vad mena du?
- Du vet vad jag menar! Du kysste honom på hans fest och nu kan han inte tänka på nån annan än dig!
- Det var inte med flit Amelia, allt var så komplicerat!
- Allt var så komplicerat? För dig?

Jag hörde att hon grät och att hon vra upprörd.

- Han var mitt allt, fatta du aldrig det eller?
- Joo men...
- Inga men, jag vill aldrig mer se dig!
- Hoppas du och den där vidriga svikaren får ett bra liv tillsammans! HEJ DÅ!

Hon kasta påluren i örat på mig och nu fick ajg dåligt samvete, jag gillade ju Amelia som en vän och jag ville inte förlora hennes för en sån här sak, men jag antar att jag får skylla n liten del.. okej en stor del av det här på mig själv. Jag stod kvar en stund andades lite och gick sen upp igen.

Nu hade jag missat den låten som började när jag gick ner för nu stod Justin längst fram på scenen med uträckta armar och med ansiktet neråt.

Och så stod han i ca 40 sekunder medans publiken skrek mer och mer för varje sekund som gick, och jag kunde se att han gjorde allt han kunde för att inte le, men när han till slut tog ner armarna och kollade ut över publiken log han och de went nuts!

- Welcome to My World, does anyone want to have some fun tonight? well, that's good because tonight I'm planning on making EVERBODY smile, because when You Smile...!

- I SMILE!!!!
publiken blev återigen helt galna
- Baceuase when you smile...!  sa Justin igen
-I SMILE!!!!!! skrek alla i publiken igen
- That's right, sa han och log

Sen backade han och började sjunga på en lite lugnare låt. Och i den här låten var hans röt enormt vacker, jag kunde bara le när jag lyssnade på honom. Och när han plötsligt kollade upp mot oss blev jag alldeles varm i kroppen, han pekade upp på oss och sjöng:

" Your lips ma biggest weakness, shouldn't have let you know, I'm always gonna do what they say"

Då blev jag plötsligt ännu varmare i kroppen, för jag bara kände på mig att han sjöng till mig. Och Ryan också antagligen, för när han såg det enormt stora och fåniga leendet jag hade på läpparna flyttadehan bort till den platsen han hade suttit på innan.

Justin sjöng hela låten och jag lyssnade noga på texten, men det var inte förän i slutet av kåten när alla intrsument tonas ner och man mest bara hör Justin som jag märkte något konstigt.

"U Smile, I Smile.... Johanna... when U Smile I  Smiiilee"

Hade han verkligen sjungit mitt namn? Visserligen viskade han det nästan, men hörde jag verkligen rätt, jag satte mig spikrak och stirrade på honom, när låten tog slut och han stog och gjorde ett hjärta med händerna mot publiken.

Kirste lutade sig fram och la sin hand på min axel.

- Hörde du med det där Johanna? frågade hon

Fortsättning kmr...


Postat av: Anonym

Längtar redan till nästa, har läst alla Noveller och jag älskar dom! Kram Anonym

2011-08-07 @ 16:37:31
Postat av: amanda

OMG! SÅ JÄVLA BRAA!!

SKRIVER MER IMRN!!!!! SNÄÄÄÄLAAA!

2011-08-08 @ 22:20:51
URL: http://gaaahhh.blogg.se/
Postat av: Anonym

omg asbraaaa

2011-08-09 @ 14:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0