Novell 2- Del 1

Förhistoria:
(Hej jag heter Engla Svensson och är en svensk tjej ända in i mina små celler i kroppen. Jag blond, blåögd, lång och smart. Inte vet jag om svenskar är kända för att vara så smarta men jag får höra varje dag att jag har ett typiskt svneskat utseende. Jag föddes och växte upp i Sverige men min pappa flyttade tillbaka med mig till USA där han är uppfödd när min mamma dog. Min pappa är en väldigt känd regissör men min mamma var bara en vanlig Svensson, och då menar jag det, jag ser ut som henne i en mindre verision brukade man säga.

Det var när mamma dog i en tågolycka som pappa inte orkade stanna kvar i sverige, jag saknar henne jätte mycket och eftersom pappa var så deprimerad så fick jag pigga upp mig själv på något sätt, och min medecin var att lyssna på Justin Bieber.

Vi flyttade tillbaka till pappas hemstad som råkade vara Atlanta i Georgia. Där Justin bor.)

Vi anlände mycket tidigt på en Tisadagmorgon och eftersom vi hade flygit i första klass ner så jag jag inte ett dugg trött även fast klockan var 5 på morgonen, vi hade åkt 3 på dagenfrån sverige och egentligen så var min kropp inställd på att klockan var 11 eftersom den var det i sverige nu.

Vi åkte direkt hem till pappas mansion som han hade hyrt ute de åren som han bott i sverige.
  Huset var stort och vitt med en stor trädgård, inne i huset hade vi 4 sovrum (alla hade en stor garberob på 4x4m), 3 badrum varav i ett fanns det batsu och en jaccuzzi med rum för 5 personer. Annars hade huset ett stort kök, 2 hobbyrum, ett stort kontor och 2 vardagsrum. På vinden precis under taket hade vi också en pool. Utomhus hade vi 2 pooler och ett stort område för alla möjliga olika sorters aktiviteter eller olika små sporter.


Jag sprang dirket upp i det rummet som var till mig och la mig på sängen och tänkte en stund. Rätt som det var somnade jag och vaknade igen klockan 12. Då kom pappa in i rummet och sa:

- Engla nu när vi kommit fram och gjort oss lite hemmastadda så måsta jag börja jobba igen och jag kommer jobba väldigt sent ibland och väldigt tidigt ibland. Du kommer behöva klara dig mer själv nu, tror du du klarar det?
- Pappa jag är 17, och jag lär säkert känna någon här snart. Ta det lugnt jag klarar mig.

Han tittade nöjt på mig och pussade mig på pannan. Han gick sedan ner igen och jag tog på mig ett par mjukisbyxor och ett linne för att gå ut och kolla lite på området.

Jag gick ut och såg andra stora hus runt om vårat hus och jag såg mycket bilar och trafik. Det var inte så mycket som skillde sig mot sverige förutom att allt var mycket livligare och stressigare här.

Även om allt var väldigt fint i området så var det inte riktigt något som jag tyckte var så speciellt eller något som jag verkligen la märket till, förän det kom en stor range rover rullande på vägen med papparazzis springade och åkande runt omkring. Bilen svängde in i huset brevid vårat och ur bilen kom en kille med svart tröja och jeans kliva ur bilen. han hade luavn uppfälld på huvudet över kepsen han hade på, men jag kunde se på stilen och kläderna att det var:

JUSTIN BIEBER!!

Jag bodde granne med Justin Bieber!!!


Fortsättning kmr..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0