Novell 2- Del 2

Jag sprang direkt in till pappa som satt i kontoret och såg upptagen ut:

- PAPPA PAPPA!!! Vi bor granne med JUSTIN BIEBER!
- Engla, sluta larva dig, gå och gör något vettigt istället, gå och träna eller nått!

Han tittade irriterat på mig under sina läsglasögon och morrade något när jag vände mig om. ¨Vad hade hänt med honom? Han som alltid brukar vara så glad och uppåt. Men jag bestämmde mig iallafall för att gå och undersöka vårat träningsrum som låg i källaren.

Jag gick ner och upptäckte att den var indelad i 3 rum; ett för styrketröning, ett för löpning och det sista rummet stog bara helt tomt. Ut från det tomma rummet gick det en dörr men när jag gick fram och kände på den så var den låst, jag kollade under dörrmattan och som jag trodde, där låg nykeln. Pappa lägger alltid nyklarna under mattor.

Jag låste upp dörren och kom till en del av trädgården som jag inte sett från något fönster eller ifrån vägen. Jag gick ut och såg att det var en stig av stenplattor som gick från dörren ut ifrån trädgården. Jag följde den och när den gick rakt in i den tjocka häcken com stog i mitten mellan vårat hus och huset brevid. Jag var nära på att ge upp och gå tillbaka men jag var ju så nyfiken på vart stigen ledde så jag letade runt om lite efter in ingång men jag hittade ingen. Men när jag skulle vända mig om och gå tillbaka så snubblade jag på en omjämn sten och jag ramlade, RAKT IN I HÄCKEN!

Men jag rev mig inte gå något eller skadade mig inte och när jag vände mig om för att kollavart jag hade ramlat så såg jag att jag hade ramlat in där stigen var och att häcken hade skapat som en dörr, det var bara så mjuka grenar som hade växt ivägen och det gick hur lätt som helst att gå in i häcken. När jag tittade mig runt omkring så var häcken i stort sett ihålig i, de bildade bara som en vägg och tak runt om.

Jag fortsatte att följa stigen och efter bara en liten bit såg jag en filt. "Vilket konstigt ställa att ha pinick på" tänkte jag och utan att tänka satte jag mig på filten med rygen mot det hållet som stigen fortsatte åt. Jag satte mig och kollade på vägen jag kommit från och kollade på skalet som häcken bildade runt den här hemliga platsen. 

Jag undrade hur många det var som viste om det här platsen, antagligen någon mer efetrsom det låg en filt här, och den var ganska ren så den hade inte legat där länge. Rätt som det var hörde jag ett prassell bakom mig och en röst säga:

- Oh Rose you came :) Thank god, I'm so sorry your dad found out. And I'm happy we hav eour little secret romantic place for our own. 

Rose? Jag hette inte Rose, men jag blev så rädd, för jag tyckte jag kände igen den där rösten. Jag vågade inte vända mig om och när stgen kom närmare blev jag mer och mer nervös över att se om jag verkligen hade trott rätt.

- Rose I'm sorry you feel like this, but please can't you atleast answer me.

Personen nådde fram till mig och satte sig på huk bakom mig och viskade i mitt öra:

- I have prepared a surprise for ya!

Den var så nära att nu kunde jag utan att gissa att det var en kille, han luktade så gott och jag rös över att känna hans anddräkt i nacken. Jag visse fortfarande inte om det var han jag trodde det var men jag blev mer och mer säker på att det var han. Jag satt fortfarande helt förstelnade, mer nu än förut.

- Rose, what's wrong?

Han hann knappt sätta sig på filten framför mig innan han flög bak.

- OMG I'm so sorry, I didn't know, I tought you were someone else.

Justin Bieber satt en bit birt och bad om ursäkt om och om igen. jag kunde knapt röra mig.

- It's ............... okey.................. var det ända som jag fick fram.

- Oh gawsh, I feel lika an idiot. What was I thinking? han satt och dunkade sina händer i sitt huvud  och han såg ganska rolig ut så utan förvarning började jag skratta :S

Jag slog fort för händerna för munnen och slutatde.

Han tittade upp och granskade mig noga:

- You know you look just like a girl I used to know, you have the exact sam laugh too.

Jag då kund ejga förstå att jag trodde jag var någon annan.

- I........ have..........to............go!

Jag reste mig kvickt och började gå:

- Wait, what's your name? ropade han efter mig
- Engla, svarade jag

Jag sprang fort ut från häcken och in i huset, jag låste dörren och sprang upp på mitt rum. jag kollade ut genom mitt fönster som jag kunde se grannhuste iifrån. Jag såg Justin komma ut från häcken och gå in i en dörr exakt likadan som våran. Jag kollade ner och såg stigen, och jag kom på att mitt rum var det ända rummet som hade fönster som det hållet förutom det tomma rummet i källaren.

Jag kollade efter Justin och stog kvar efer att han hade gått in, och så märkte jag att jag såg rakt in i ett rum precid i höjd med mitt. Det kom in någon i rummet och ställde sig vid något precis vid fönstret. Den böjde sig ner och såg ut att skriva något, jag behöve inte koncentrera mig på vad det stog på skylten som den höll upp, eftersom vi bodde så nära.

Personen i fönstret var Justin och på skylten stog det:

"I need to talk to you again"

och så stog det ett nummer, jag la in nummret i mobilen och sprang ner och åt, eftersom pappa ropade att det var mat.

Fortsättning kmr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0