Del 4

Jag gick upp till mitt rum med tårarna rinnande ner för kinderna, det var skönt att gråta, tårarna lindrade smärtan i kinden lite. 

När jag kom upp på mitt rum gick jag direkt in till mitt badrum och tillhörde mitt sovrum, jag kollade mig i badrumsspegeln och såg att hela min kind hade svullnat rejält och jag hade ett rött märke efter en uttsräckt hand på hela höger sida av ansiktet som fortfarande satt kvar. Jag sköjlde av ansiktet med kallt vatten och baddade med lite kylbalsam efter det. Jag borstade mina tänder och tog på mig mitt rosa nattlinne med nallar på, jag hade lånat det av min mormor en gång när jag glömt mitt riktiga nattlinne hemma när jag sov över där och ville sen inte ge tillbax det.

Jag satte mig på sängkanten och av en slump kollade jag rakt in i Justins fönster där han stog och tog bytte om till anra kläder också, jag antog att han med skulle sova snart. Jag dröjde kvar min blick lite och rörde inte en fena när han vände sig om och kollade in i mitt fönster. Han måste undrat vad jag var för typ som satt och kollade på honom när han klädde om.

Han log mot mig och vinkade, jag drog upp handen lite försiktigt och vinkade llite tamt tillbaka, han skrattade till men sen fick han ett allt allvarlige utseende i ansiktet. Han plockade upp sin telefon och tryckte på en knappt och förde den mot örat. Några sekunder senare ringde det på min telefon, jag kastade mig på den för att pappa inte skulle höra:

- What do you want?
- What have happened to your face?

Shit, jag hade ju den svullnade sidan mot fönstret, såg han det?

- Eeumh it's nothing!!
- Are you sure, it don't look good at all!
- Yeah I hit my face in the door before.
- Okey....

Han lät inte alls övertygad men märkte att jag inte ville prata om det mer.

- And I'm sorry I just left before, I became kinda sad when I talked to Rose, she kinda dumped me....
- Oh I'm sorry....
- Don't be, I realized after I talked to her she was wierd and most used me bacause I was famous and had a lot of money. She doesn't even care for me anymore, they moved to LA and she hooked up with some other celebrety.
- Okey, yeah you deserve someone better than that :)
- Thank you :) so now I have more time to get to know my new neighbour better ;)

Han blinkade mot mig genom fönsterglasen och jag kunde inte motstå att le mot honom, men det gjorde ont i kinden:

- Aouch...
- Are you okey?
- Yeah sure, there was nothing....

Jag hörde någon komma i trappen och jag skyndade fort att tyst säga:

- I'm sorry, gotta go...

Jag kastade på luren i örat på honom och kastade mig ner i sängen och drog täcket över mig. Pappa kom in i rummet och jag kollade fram bakom täcket.

- Inte ska du sova med lapan tänd Engla.

Han släckte lampan och jag trodde att han skulle gå, men han kom fram och satte sig på min sängkant, jag hoppades att Justin inte stog och kollade längre.

Han smekte mig hårt på kinden som han hade slagit mig på, det gjorde så ont att jag börja gråta.

- Nu får du skärpa dig Engla, här kommer man och ska göra allt bättre och så börjar du tjuta, jävligt moget.

Han tog sats och slog mig hårt i magen och rusade sedan ut ur rummet. jag låg kvar en låg stund och kved innan jag fick tilbaka andan ordentligt. Jag grät länge och somnade tillslut.

När jag vaknade på morgonen hade jag 2 missade samtal ifrån Justin. Jag tänkte att jag skulle ringa honom lite senare men förstgick jag in i badrummet och kollade mig i ansiktet. Svullnaden hade gått ner men nu var hela högra sidan av ansiket blivit ett stort blåmärke. Jag täckte över det med foundation och puder och gick ner och åt frukost men ajg kunde inte se pappa någonstans. Jag vågade inte ropa efter honom istället letade jag efter honom i hela huset men när jag inte hittade honom sattsade jag stort och ropade efter honom men inget svar och bilen var borta så jag antog att han inte va hemma.

Jag gick upp på mitt rum och ringde Justin:

- I saw you calls :)
- Yeah, what happened last night, you liked paniced?
- yeah..... I..... euhm.....
- Tell me what happened.... I saw your dad, or was it our dad?
- yes it was.....
- He didn't look so happy, he's not mean at you, is he?
- No, not at all.....
- Angel, I saw him punch you....
- First, my name is Engla and second, he...... can we meet?
- Ofcourse, in the hedge in 5?
- I'll be there.

Jag gick ner och mötte en orolig Justin i buskarna....

Fortsättning kmr...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0