Del 3

Under hela middagen sa vi ingenting, jag kände att pappa var irriretad och jag ville inte göra honom ännu argare. Jag undrade vad det var som gjorde honom så arg, men han kanske bara var nervös över att börja jobba och vara hemma i USA igen.

När jag gick upp på mitt rum igen kollade jag mot Justins rum men jag såg ingen,  jag funderade på om jag skulle ringa nummret han skrev upp på lappen eller om det räckte att gå ner till häcken igen, jag satt en stund på sängen och bestämmde mig för att ringa honom:

- Justin!
- Hi, this is Engla! I didn't know if you wanted me to call you when you wrote that number?
- Yeah I wanted you to call me, I want to talk to you again about something. Can we meet down in the hedge again?
- Sure, but isn't it a little to dark and cold out now?
- I'll bring a flashlight or something, dress warm I really gotta talk to you.
det lät nästan som om han hade lite panik när han sa att han ville prata sista gången.

Jag la på och tog på mig massa vara tröjor och gick ner mot källaren:

- Vart ska du Engla? pappa frågade bestämmt utan att vända sig om från sitt skrivbord
- jag ska bara ta en kvällspromenad och kolla på området
- va hemma innan klockan 9
- men klockan är ju halv 9 nu?
- Hör vad jag säger, va hemma inna  9 eller gå inte ut alls!

Jag gick ner till källaren och gick ut i i häcken, där satt Justin med en filt om sig och med en lyckta i handen.

- I'm so glad you could come, han såg lite orolig ut
-Don't worry

Det kändes lite konstigt att prata med honom nu efter vårat senste möte.

- Fisrt I just wanna apologize about last time!! But it was Rose I wanted to talk to you about!

Jag kolla undrade på honom och satte mig brevid honom.

- Rose was a girl I kinda dated before, or I still I am dating her. She lives in the house your staying at.
- Noo, that house is my dad's, he rented out the house when we lived in sweden.
- So you lives here now?
- Yes!

Han kollade ner i backen och funderade en stund:

- Do you know where the family who lived there, are now?
- No idea
- Can you just exuse me for one second?
- Sure

Han gick iväg en stund och när personen svarade på andra sidan började de diskutera dirket:

- Where are you? Why didn't you say anything? Why do you say that? No why? Rose, don't hang up.... don't...

Han vände sig emot mig och tog ett djupt andetag:

- Thanks for being honest with me :/ I think I have to go now...

Han vände sig om och gick utan att säga hejdå, jag satt kvar en stund och kollade på klockan, 21.05.
Jag fick bråttom och sprng in i huset, i hallen stod pappa och väntade med arg blick.

- Sa vi inte 9?
- pappa, jag är ledsen jag mötte en person som började prata med mig :S
- Vem var det då?
- En person...
- Engla säg vem det var, jag hoppas inte att det var en kille...
- Nej det var en liten gumma

Han såg på mig att jag ljög och han drog upp sin hand ur bakfickan på jeansen och smällde till mig hårst så jag flög åt höger. Jag landade på golvet och kände den bultande smärtan i kinden och ett pipande ljud i örat.

- I hope you learned your lesson.....

Han prata på engelska med mig, det gör han aldrig annars, vad var det som var fel på honom?

Fortsättning kmr...

Postat av: Rebecka,

shit,mkt bra :o

2010-10-11 @ 15:04:31
URL: http://isavedthejoker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0