Del 17

Jag vaknade tidigt på morgonen innan mitt alarm och innan min mamma, vilken tur tänkte jag eftersom jag ändå måste duscha så kan jag ju lika gärna gå upp nu. Men när jag ställde mig vid handfatet och tog av mig tröjan insåg jag att mitt halsband jag fått av Justin var borta.

"Neeeeeeeeeeeeeej, du skojjar" tänkte jag och fick bråttom att börja leta ute i sängen, jag rev upp kuddar ich slänge täcke på golvet, när det inte låg där eller i lådan vid nattusbordet. Jag blev så förtvivlad och arg så att mamma vaknade nrä jag smällde i garderoberna.

- Vad är det gumman?
- Halsbandet är borta. Det jag fick av Justin!
sa jag med gråten i halsen
- Lilla gumman lugna ner dig, vi hittar den nog, gå och duscha du så fortsätter jag att leta.

Jag gick in och duschade och tänkte hela tiden vad Justin skulle säga om jag sa att jag taopat bort hans halsband. Jag steg ur duschen och blåste håret, och när jag gick ut ur badrummet möttes jag av ett stökigt rum och en orolig mamma.

- Gumman jag är rädd att jag inte hitta den heller. Men vi tar på oss så går vi ner och äter frukost så hittar vi den säkert sen.

Det kändes inte bra och även fast jag bara ägt den i några timmar så kände jag mig naken utan den.

jag tog på mig ett par mörka jeansshort, bieget skjortlinne med mudd så den såg lite pösig ut och en brunt skinnväst med gammal stil. Till det tog jag mina bruna gladiatorskor.

Vi gick ut och mötte Pattie och Justin som precis kom ut från sitt rum. Mamma och Pattie började prata direkt och efetrsom Justin såg att jag inte fixat håret än så tog han en rejält tag om min nacke och gnuggade lite försiktigt mig i hårbotten. Sen tog han ett rejält tag om mig och gav mig en hård och flummig kram.

Jag kände mig lite dåligt till mods men förökte spela med så mycket jag kunde. Jag höll för handen för halsen hela vägen ner till resturangen men det verkade inte som om Justin la märke till det. han såg så glad och bekymmerlös ut att jag fnissade till:

- What are you lauhing at slowpoke?

Han tog tag om min midja och kastade upp mig på sin axel, sen sprang han ikapp de båda mammorna. Vi skrattade så mycket att jag trodde han skulle tappa mig men han klarade att bära mig hela vägen fram till resturangen, där ställde han ner mig och gav mig en snabb puss.

Vi gick och tog lite mat och jag såg att mamma och Pattie såg allavrliga ut när de satt och pratade vid bordet och när vi kom tillbaka sa Pattie:

- I'm sure we'll find it again, don't you worry about that! hon log mot mig och fortsatte sedan äta sin melon.
- What? What's gone? frågade Justin

Jag kände att mina mage knöts sig och jag tvingade fram orden jag hade stängt inne sen jag såg honom:

- I think I lost the neckless you gave me :/
- Oh
- I'm so sorry, I wasn't going to wear it when I was asleep but I forgot to take it off and when I woke up this morning it was gone!
- Sandra......
han tog min hand tog storrade mig djupt in i ögonen.
- Don't worry, if you don't find it I will order a new one, don't worry!

Puh, det var en sten som släppte från min mage när han sa de orden men jag kunde ändå inte skaka av mig känslan av att jag kände mig naken.

Vi gick upp och fixade det sista så som hår och smink för oss tjejer och jaa vem vet vad för killarna.

Det var av en slump som jag satte mig på sängen när jag var klar och kollade ner mellan mina fötter. Där låg det, en kejda och ett hjärta i vitt guld som jag kände igen väldigt väl. Jag plockade upp det och sjöng ut en lång tackramsa till gud, innan jag satte på mig det.

Jag sprang in till mamma och hon såg halsbandet direkt och blev glad hon med och kramade om mig. När vi var klara gick vi ner i receptionen och väntade på de andra (Pattie, Justin och Kenny).  Och det första Justin såg på mig var mitt halsband.

- I told you would find it :D sa han med ett stort och lättat leende på läpparna

Han tog tag i min hand och vi småsprang ut till taxin som stog och väntade utanför, nu väntade en rolig och händelserik dag.

Taxin körde oss till ett stort köpcenter och när vi gick in där trodde jaga tt jag skulle smälla av, det var såå stort och öppet, med butiker som Gucci, Prada, Louis Vittoun och min absoluta favorit CHANEL! Jag rusade fram till Chanel och entrade butiken som om jag gick in i en magisk himlaport.

Jag såg antagligen ganska rolig ut eftersom alla 3 i mitt sällskap började skratta åt mig. Jag brydde mig inte om att vända mig om och blänga på dom utan började riva bland kläderna dirkekt. Alltsom allt så fick jag med mig, 2 jeans, 4 linnen, 1 klänning, 5 strumpbyxor och 3 tunikor ut från köpcentret och Justin kom ut med 2 par jeans 3 t-shirtar och 5 par skor.

Vi åkte vidare mot nästa ställe som erbjöd oss gratis kläder för 5.000 kronor men för att komma fram dit så var vi tvungna att gå en bit mitt i staden och det oroade oss lite. Vi steg ur bilden och dirket började det flockas massa papparazzis runt oss och Kenny hade fullt upp med att låta alla skrikande tjejer borta från Justin.

Rätt som det var när vi gick smällde det till och jag kände en oerhör smärta i benet och ramlade ihop. När Justin skulle böja sig ner och hjälpa mig upp lyckades 2 tjejer ta sig förbi alla människor och började slita och dra i Justins tröja så mycket att de nästan ströp honom. Jag lyckades sätta mig upp och en av tjejerna smällde till mig så hårt i bakhuvudet att jag föll ihop på marken igen, medvatslös.....


Fortsättning kmr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0