Del 11

Klockan 09.00 på morgonen kom Pattie in i rummet och såg oss ligga och sova i soffan. Hon lät oss ligga kvar men tog undan all chips och godis som vi ätit kvällen innan. Vid halv 10 tiden vaknade jag av att Justin snarkade och jag tittade upp mot honom, han låg där men halvöppen mun och snarkade högt och ljudligt. Jag kravlade mig förbi Justin och kände mig stel efter att ha delat en soffa tillsammans med honom. Jag hade skitont i nacken men struntade i det och gick upp och tog på mig nya frächsa kläder. När jag kom ner igen satt han i köket, när han spg mig övergick hans trötta ansikte till en solstråle.

- God morning sunshine!

sa jag och ställde mig bakom honom och kramade om honom. Han kramde om mina armar med sina händer.

- When did you wake up?
- For just some minutes ago.

Han tittade på mig och log, vi plockade upp lite frukost och åt under tystnad, Pattie kom in i köket och flinde mot oss:

- Did you sleep well xD
- Naaaa, it was very crowded but coosy!
- Yeaah but I'm very numb

sa jag och smekte min nacke.

När vi ätit upp gick vi upp till Jutsins rum , han skulle ta på sig något bättre sen skulle vi ut och åka igen. Jag gick in i badrummet för att borsta tänderna, det gjorde fortfarande jätte ont i nacken och jag stog och smekte nacken så smärtan skulle gå över, plötsligt kände jag ett par varam händer på axlarna. De började massera och jag började antligen slappna av. Kroppen som händerna tillhörde kom närmare och jag kände hans värme och jag rös till av glädje och kärlek. Han pussade mig en gång på kinden och sa sen:

- I know exactlly where we're going today ;)
- Aha? Where?
- I'm not telling ya ;)

Han log ett retligt leende mot mig och puffa till mig i sidan, till mig förvåning så gjorde det inte ont i sidan längre Jag drog upp tröjan och såg att såret hade börjat läka riktigt bra.

Vi sa hej då till Pattie och gick ut mot bilen. Utanför stog det massa papparrazzis och reportar, men sitället för att skrika och ropa Justins namn så ropade de mitt namn.

"Engla, how does it feel that your dad's in jail?
Why did he hit you?
Can you tell us YOUR story?
Do yo still love him?"

Vi satte oss i bilen och än en gång blev ajg påmind om pappa och jag kände mig illa till mods. Justin såg det och smekte min kind och lyfte upp min haka:

- Engla, girl, don't never EVER feel bad for what he did, he's a your dad I know but he's a jerk!

Han log sitt änglalika leende mot mig och jag kände att det kanske var bäst så här!
Vi åkte ut på vägen och omringades av folk, Justins tutade och tutade men de vägrade att flytta på sig, vi stog helt still. Till slut började de banka på rutorna och ville ha en kommantar av mig. Justin gasade, de blev nog lite rädd och skingrade sig lite. Han tog fart och åkte iväg innan alla hann komma nära igen.

Vi åkte genom staden och det tog en lång stund innan vi kom fram, under tiden passaerade vi stora flyers där det stog:
"Famous director, in jail!
The director of "The story" hits his daughter!
"I'm inocent" "The story"-director about the assault on his daughter"

Jag försökte att inte kolla men det satt överallt, det gick inte att hålla sig undan. Jag ville spendera den här dagen med Justin och inte tänka på pappa men varje gång vi körde förbi en flyer höjde Justin radion och började prata ännu mer. Jag nickade och log till svar men sanningen avr att jag inte hörde vad han sa, han var så långt bort att hans ord bara blev mummel.

Jag märkte inte att vi var framme förän Justin drog ur nyklarna ur bilen och suttit tyst och stilla en stund. Jag rycktes tillbaka till verkligheten när Justin la sin hand på mitt lår:

- I know you're upset, but you have to forget him and move on. He hurted you and he made you like this, a rec.!

Han sa det med en ganska nedsatt och tyst ton och såg väldigt sårbar ut:

- Hun, I'm here, by your side, and always will!

Jag kollade up och märkte att Justins asnikte var närmare än vad jag förväntat, kyssen kom naturligt men ändå som en överraskning.  han log mot mig och vi gick ur bilen och gick mot ett stort vitt hus, det såg väldigt lyxigt ut och jag undrade vad det avr han hade hittat på egentligen.....?

Fortsättning kmr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0