Novell 3- Del 1

Jag hade ingen aning om att kvällen skulle sluta som den gjorde när jag och min bästakompis Ellie skulle ut och fira min Sweet sixteen med några kompisar. 

Jag hade planerat jättelänge vart vi skulle, vad vi skulle göra och vad vi skulle äta, för att kvällen skulle bli så perfekt som möjligt. Jag hade på inbjudningarna skrivit att det var min kväll och att dresscoden skulle vara rosa och silvrig. Såklart var det jag som hade skrivit hälften av inbjudningskorten  och bokat bord på resturangen vi skulle till, så ingen visste någonting. 

Jag hade varit ute och shoppat dagen innan och när man bor I LA är det svåra inte att hitta något att ha på sig utan att bestämma sig vad man vill ha på sig bland allt som går att välja på.

Penagr var inget jag behövde oroa mig över heller när det gällde kläder, eftersom jag fick månadspeng av mina föräldrar och så tjänade jag pengar på en mikroblogg jag hade. Den är ungefär som twitter fast i bloggform och där hade jag närmare 100.000 besökare om dagen som jag tjänade pengar på. Men det var såklart inget jag ville försörja mig på i framtiden och drömde om att bli en proffisionell dansare eller designer.

Tilllslut hittade jag en rosa miniklänning som satt perfekt och till det köpte jag ett par silvriga skor.


Nu satt allt på och mitt bruna hår satt upsatt i en väldigt avancerad uppsättning som hade tagit 2 och en halv timme att sätta upp coh då var vi ändå 3 stycken (jag, Ellie och min mamma).

Men nu var vi allafall på väg till det första stoppet som var en mysig resturang som låg ganska nära mig. Jag, Ellie och 3 kompisar började gå och vi fnittrade och jag tror alla var väldigt spända inför kvällen, även jag som visste vad som skulle hända var lite nyfiken på vart det här skulle sluta.

När de såg resturangen vi skulle gå in på började de hoppa av lycka.

- What's wrong with you guys?
- But Johanna, you didn't have to go here, we can go to some place else, where it is a little bit cheeper.
- Don't worry guys, I got this. 
- And by the way, I heard that they'll have Biebernight here.

utbrast Ellie och tittade glatt på mig. Oh nej, vad har jag gjort, nu kommer ingen bry sig om mig bara sitta och lyssna och prata om Justin hela kvällen, som det brukar vara på Ellies tjejfester. Men jag klandraar inte henne för att hon är helt besatt av en kille hon aldrig träffat. Det är bara lite konstig enligt mig. 

Men jag släppte det och hoppades på det bästa, vi gick in på resturangen och fick det boret jag reserverat, längst in så vi kunde få vara lite avskillda fårn alla andra och kunna vara lite privata.

Vi fick in våra menyer och precis när vi slog upp dom slog de på "Baby" i högtalarna och Ellie började dansa hejvilt med armarna och det jag trodde skule bli lugnt och privat blev helt plötsligt vilt och offentligt. Alla vände sig om och kollade på Ellie:

- Ellie, stoppit!! 

väste jag åt henne och hon mötte mig med  arg blick, men slutade och kollade ner i menyn men fortsatte att sjunga lite tyst. 

När alla bestämmt sig kom en vervitör och tog våran beställning och kort därefter kom maten in. Vi satt länge och tuggade på våran mat och skrattade och pratade om allt mellan himel och jord. Jag var så lycklig över att ha dom här som mina vänner. 

Men när en röst ekade ut i högtalarna att de skulle ha en karaoketävling så hoppade alla upp och sprnag bort mot scenen, där satt jag kvar ensam vid ett stort bord, på min födelsedag.

Ellie och Chrystal gick upp på scenen och sjöng Overboard tillsammans och när låten var slut och de skulle gå ner från scenen tog Ellie tag i mikrfonen och skrek:

- THIS GIRL OVER HERE!!! 

*pekade på mig*

- It's her sweet sixteen today, so if you please, stand up everybody and sing "Happy Birthday" to her with me.

Hela resturangen ställde sig upp och började sjunga så jag trodde att fönsterglasen skulle spricka. Det var så pinsamt att sitta där ENSAM vid bordet när alla sjöng för mig så när ingen kollade sprang jag in till toan och ställde mig vid en spegel.

Jag var rätt söt ikväll och jag tyckte själv att jag lyckats riktigt bra med både hår, make och kläder. Men lite läppglans kunde man aldrig få nog av.

Därute var alla så upptagna med att sjunga "Hapy Birthday" om och om igen att de inte märkte varken när jag smet iväg eller när någon kom in genom dörren till resturangen med luvan nerdragen över huvudet för att inte synas. Personen skyndade snabbt igenom resturangen längst väggen för att ta snabbt ta sig till toaletterna.

Precis när jag skulle dra det andra lagret läppglans, då jag fortfarande hörde det sjungas där ute slets dörren upp och en röst säger:

- Sorry, what are you doing in here?
- I'm hiding from the people out there.

sa jag utan att dra blicken från spgeln, men det var något konstigt med den rösten. Det kändes som om jag hade gört den förut, och det var ingen tjejröst.

- No, I mean in here, in the men's room!
- No I'm in the ladies room.

Personen harklade sig och jag vände på huvudet. Och det första jag såg var skylten på dörren som personen höll upp. Han/Hon/Den hade rätt, jag hade gått in på herrarnas, men nästa chock kom när personen drog ner luvan från ansiktet och huvudet.

Det var ju...

Fortsättning kmr...

(vad säger ni, är det bra när jag lägger upp bilder i novellen, eller var det bättre innan, kommentera så jag vet hur NI vill ha det)


Postat av: Emma

jättebra jättebra jättebra jättebra jättebra jättebra meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!! :D :D <333

2010-11-26 @ 20:21:54
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: Ellinor

hiihihh mer :D

2010-11-26 @ 20:22:04
Postat av: Johanna

gud va bra :)

2010-11-26 @ 21:17:07
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: bertaa

Skiiiiit braaaa meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer !!

2010-11-27 @ 09:36:34
Postat av: Becka

Haha,gosh!Pinsamt xD

2010-11-28 @ 15:22:54
Postat av: Bella

hejhej! läs gärna min justin bieber story som jag nyss startade: www.justinbstories.blogg.se :) tack på förhand!

2010-11-28 @ 18:47:06
URL: http://justinbstories.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nu vill jag veta hur hon reagerar ...

2010-11-28 @ 19:35:47
URL: http://fighhhter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0