Del 17

Han lät mig falla mot marken och min kropp ramlade ihop som en hög på marken och även om Justin inte ville något annat än att springa fram ta tag i mig och göra sig av med pappan, visste han att om han stannade på avstånd så skulle vi båda 2 antagligen överleva.

Han andades tungt och tog 2 djupa andetag för att lugna sig själv, att se mig ligga sårbar på den kalla marken va mer än han klarade av, och det var tur att Kenny höll i honom så han inte skulle få för sig något dumt.

Det var inte för än man hörde bilarna köra upp på grusvägen bakom huset som Rose's pappa upptäckte att det kom bilar och det var inget han hade räknat med, han såg uppriktigt rädd, orolig och arg ut nu:

- What have you done you moron? called the cops? it wont help you!!

Han riktade på mig med pistolen igen och laddade den:

- I'll shoot her if someone's try to stop me!!

Man hörde fotsteg närma sig och han blev mer och mer nervös ju närmare fotstegen kom, när de var precis vid husknuten skrek Justin:

- Don't come any closer, he'll do something awful if you do!!!!!

Pappan blängde strängt och väste åt honom:

- You wasn't suppose to say that !!!

Justin såg att en av männen som kom lyckades öppna ett fönster och hoppade in på sidan utan att han märkte det.

Det dröjde några dramatiska tysta sekunder innan det hördes ett brak innifrån huset.

Han satte sig på huk över mig och när jag vaknade och kollade upp hade jag en kall pistol mot pannan, men han tiottade inte på mig han kollade på Justin som nu var både arg och så otroligt ledsen och upprörd att han skakade. Tårarna rann ner för kinderna:

- Please James, I beg you, don't do anything stupid, you'll regret it later, I'll do anything for you, ANYTHING just don't hurt her!! She's my everything, I can't live without her. I'll follow you, if you just let her and Kenny go!!

Han släppte ner Kenny på marken, men som verkade kunna klra sig bra själv nu. Han började gå mot James (som han vrekade heta) men när han var ca 2 meter från honom släppte han pistolen från min panna och riktade den mot honom.

- You don't understand anything, don't you?

James flinade hånfult och ställde sig up igen.

OH NEJ, vad skulle han göra :O??

Men det fick jag som tur var aldrig reda på för då kom det en man ut störtandes från huset och slängde sig på James så han föll omkull. Men i fallet fyrades pistolen av och ett skott flög iväg i Justins riktning.

Jag hann aldrig fatta vad som hände även fast det va som i filmer, just de sekunderna gick i slow motion och jag hörde mig själv skrika som jag aldrig gjort förut när Justin föll ihop på marken. Jag kastade mig upp och sprang bort mot honom.

Sen gick allt så fort, de andra männen kom springande och hjälpte den mannen som låg och brottades med James på marken och lyckas manipulare honom och han gav till slut upp.

Jag kunde knappt se något när jag kom fram till Justin, tack vare mörkret och att mina ögon var fyllade med tårar, men ljusen från bilarna gjorde att jag kunde se vad jag inte ville se.

Justin låg på mage med ansiktet vänt ner i marken och hans tröja var skottskadad på sidan och ur hålet på tröjan såg man att det kom ut blod, hans nyss ljusblås t-shirt var snart röd.

Jag kastade mig ner på marken och vände upp hans ansikte, och han vaknade till lite, han log ett ansträngt leende mot mig men jag kunde inte smittas av det nu. Det ända som betydde något för mig i livet, var han på väg att dö?

Jag tog av mig min tjocktröja och tryckte mot hans midja. Han kunde inte resa på sig men lyfte upp handen mot mig och smekte min kind, men jag var för upptagen för att få blödningen att stanna för att höra vad han sa:

- Engla, everything's gonna be allright, I love you!!

Fortsättning kmr...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0