Del 19

Förra delen:
Då kom jag på det, min granne, hon bodde på huset rakt över gatan, vi hade varit kompisar länge, vi kunde se rakt in genom varandras fönsteröver gatan och vi kunde se precis vad som pågick i varandras rum.

Hennes namn: Christina
____________________________________________________________________________________

Vi hade varit kompisar så länge jag kunde minnas, men nu hade vi inte pratat på ett tag, jag tror inte att hon pratade med så många alls nu för tiden. Hon är vad man skulle kalla ett galet fan, var hon inte ute på en av hans konserter så satt hon hemma och lyssnade på hans musik och jaa vem vet vad hon gjorde allt, men en sak var säkert det var Justin-relaterat.

Det var ju helt uppenbart, det var klart att det var Christina, jag visste att även fast vi inte umgicks längre så hade hon koll på mig, min mamma kände hennes mamma och hon kom med nya nyheter varje dag om att Christina frågade hur det gick med Engelska-uppgiften och liknande, läskigt jag vet!

Jag släppte taget lite om Justin och sänkte huvudet, han föröskte att höja mitt huvud men jag vägrade:

- Justin, nej, jag vet vem det var nu, som skrev det där hotet igår!
- Vad säger du? Vem?
- Min granne, Christina, hon sitter på bänken där borta! Jag vill inte orsaka problem kan vi inte bara gå?
- Nej, jag går bort och pratar med henne!

Justin släppte mig diskret och blinkade med ena ögat för att försökra mig om att allt skulle gå bra. Jag kollade bort mot Christina och såg att hon läste tidningen jag kollat i tidigare samma dag, med artikeln om mig och Justin.

Jag gick bort till ett fönster och försökte lyssna på vad de sa men jag kunde inte höra.

Hoss Justin:

Han gick bort till Christina och ställde sig brevid henne:

- Är det ledigt här?
- Ja, slå dig ner... sa hon utan att lyfta på blicken!

Justin satte sig och suckade, och då gick det upp för Christina vart hon hade känt igen den där rösten. Hon tittade upp och fick stora ögon:

- Justin Bieber?!
- Jaa?

Han tittade upp och mötte hennes blick!

- Oh gud, jag läste precis om dig!
- Jasså, vad stog det då?

Christina sänkte blicken och blev tyst:

- Vad stog det då?
- Justin, är det sant att du dejtar Johanna?
- Det tänker jag inte berätta för dig nu, men om jag skulle dejta någon, vem som helst, skulle du hata henne då?
- Ärligt.... jaa!
- Varför, vill du inte att jag ska vara lycklig?
- Joo visst, men jag tror att det är fler än jag som är avundsjuk på henne då!
- Men att vara avundsjuk och hata en person är inte samma sak...
- Neej, okej då, men jag villl bara bli märkt av dig!
- Men vad är det här då?

Justin lyfte armarna och pekade på Christina och sig själv, och menade deras konversation de hade!

När jag vände mig om och kollade vad de gjorde där borta på bänken såg jag att Justin gav Christina en kram och jag tänkte att det verkade gå rätt bra. 

Hoss Justin:

- Lovar du att du hjälper mig och inte hittar på något dumt inför media igen?
- Jag lovar, det var verkligen dumt gjort, jag hjälper er förbi papparazzisarna sen! 
- Bra 

Christina satte sig lite närmare Justin och när jag vände mig om igen såg jag att Christina slängde isg fram och utan att Justin hann göra något så pussade hon honom på munnen! 

Jag stelnade till i hela kroppen och det såg ut som Justin gjorde det med men han sa inget. Jag stog och gapade och då fick Christina syn på mig, så jag tpg mig samma och log mot henne. Hon log tillbaka och vinkade att kag skulle komma. Jag gick med stappliga steg bort till dom.

När jag kom fram satt Justin och tittade ner i golvet, men sa inget, det var Christina som bröt tystnaden:

- Jag  är ledsen Johanna!
- Ingen fara!

Jag stog fortfarande och tittade på Justin som fortfarande satt och tittade ner i golvet, varför säger han inget?

- Och om ni dejtar, respecterar jag det...
- Mhm, tack!
- Men... 

Nu blev jag irriterad, han hade suttit tyst hela tiden och sen kom det ett MEN och sen blev han tyst igen! Och jag tror att Christina såg det, men hon kunde inte gå utan att få en bild ihop med Justin och en autograf. Han deltog gärna på bilden och klistrade på ett fejkat leende och skrev sin autograf på hennes tröja. Sen gick hon.

Jag satte mig på bänken brevid honommen ingen av oss sa något först och det gick kanske 30 sekunder:

- JUSTIN WHAT'S WRONG WITH YOU?!

Fortsättning kmr...

Postat av: Elliinoor ;)

2011-01-01 @ 02:26:21
Postat av: Anonym

mermermer!!!

2011-01-01 @ 03:37:36
Postat av: Melina

Jätte braaa och god fortsättnin elr va man säger haha :D

2011-01-01 @ 14:08:47
URL: http://godofmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0