Del 11

Förra delen:
Jag kollade runt för att se om jag kunde se Justin men ajg såg honom inte, tänk om ha hade gått?

Men då...
________________________________________________________________________________________________

...fick jag syn på en välkänd frisyr vifta till lite längre bort. Jag drog ett lättat andetag och började gå bort mot killen som fortfarande stog med ryggen mot mig.

Jag kom fram till honom och la min hand på hans axel och han vände sig om direkt:

- Hi!

sa jag och log, och jäklar vad han var snygg. Han måste ha klätt upp sig och gjort sig ordning inför det här kvällen med, han hade på sig en vit skjorta, svart fluga, svarta byxor och vita skor. Hans solbränna såg skitsnygg ut i den här outfiten, och jag hade svårt att förstå att han var min. För det va han väl nu?

- Wow, you look stunning, sa han och granskade mig frånt opp till tå.
- Aaw, so do you handsome...

Han skrattade till lite och kramade mig löst, mest för att han antagligen var rädd att jag skulle säga att han skulle förstöra mig frisyr eller liknande. Han visste nog hur tjeje kunde vara, men det gjorde inget, jag drog honom intill mig och kramade honom hårt:

- Aouch, Johanna, be careful, you can ruin my hair...

Justin blängde skämtsamt på mig och lossades fixa till ett axellångt hår, efter att han lotsas kasta det över axeln tog han min hand och han viskade i mitt öra:

- Follow me, I got a surprise for ya!

Jag log och nickade och följde efter honom, vi gick ut så vi kunde se havet och gick längst strandpromenaden. Det var ju inte mörkt än och det var fortfarande massa männiksor kvar på stranden. Och nu blev jag lite orolig att Justin skulle hitta en annan tjej bland de tusen snygga tjejer som sprang runt i bikinis och spelade volleyboll och solade. Jag knep tag lite håradre om hans han och han märkte nog att jag inte vill släppa honom så han sa:

- Don't worry, I only got my eyes on you!

Jag verkade spela orberörd och verka som jag litade på honom, men jag kunde inte hjälpa att ta dra en lättnandes suck och le för mig själv.

Plötsligt stannade han och log:

- Now it's your turn to close your eyes.
- What? Why?
- You'll see, just close em'

Jag slöt mina ögon och kände mig förväntansfull, vad hade han hittat på?

Han tog en hand om min midja och den andra handen över mina ögon, så jag inte skulle tjuvkika.  

Vi gick en bit och jag hörde att dte öppnades en dörr och att vi kom i ett hus. Vi gick in i någon sorts hiss och belv stående där ett tag.

- Justin, was is this thing about really? 
Schyy, just be quiet.

Vi åke en bit till och gick ur hissen, men så stnnade han igen och jag kände att han kom närmare och när jag kände han andetag i min nacke rös jag va välbehag:

- Open your eyes...

När jag öppnade ögonen bleb jag helt förstummad, det var så vackert, han hade tagit mig till en resturang högst upp i huset. Jag bara skakade på huvudet men öppen mun:

- Justin, it's beautiful...


Han tog min han och ledde mig ut till ett bord på terassen. Han drog ut stolen åt mig och bad mig sitta, jag bara skrttade åt honom men satte mig och kollade ut på utsikten. Det var så vackert.

Justin satte sig också och vi satt där en stund tysta, och bara kollade ut över staden och vattnet.

- Something more beautiful it's hard to find, sa jag och lutade huvudet mot mig hand.
- No it's not...

Jag tittade frågande på honom...

- She's sitting right infront of me...

Jag log och kände mig som världens mest lyckliga tjej, han var verkligen underbar. jag la min hand på hans och smekte hans hand med mina fingarar. Han kollade lyckligt på mig, lutade sig över bordet och kysste mig.

- Hrm... sir?

Det var kyparen som hade kommit och skulle ta våran beställning. Justin satte sig snabbt ner igen och harklade sig, jag kunde inte ta det på allvar men slog handen för munnen, vände mig utåt och skrattad tyst.

Justin beställde entrecote och jag black and white. Medans vi väntade på maten kom en ny kypare och frågade vad vi ville dricka:

- FANTA! 

  sa vi kör och vi tittade på varandra och började asgarva. Efter det sen var allt väldigt flummigt, vi satt och åt men skrattade så mycket att vi satte maten i halsen båda två flera gånger. Maten var väldigt god och jag njöt verkligen av dte här.

Det var inte förän det började bli mörkt vid kl. 17.30 som vi precis hade bestsällt efterrätten som vi blev lite sriösa:

- So what did you do this morning?

Justin lutade sig tillbaka och stack ner handen i sin jackficka som han hade gått och burit på. När jag såg vad han drog upp drog jag efter andan, det var det vackraste.....


Fortsättning kmr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0