Del 10

Jag vaknade klockan 07.00 , först av alla. Så jag gick upp så tyst jag kunde och duschade, egentligen frstog jag inte vad jag gjorde uppe nu. Vi skulle ju inte träffas förän klockan 3, men jag var så pepp och glad att jag inte kunde ta dte lugnt nu.

Nu hade jga ju tillräckligt med tid att göra mig extra fin.

Jag hoppade ur duschen, blåste håret och tog på mig min morgonrock fr att gå ner och äta frukost. Klockan var nu halv 8 men ingen hade fortfarande inte gått upp, så jag gjorde iordning en macka och en skål flingor och satte mig framför tv:n. Jag zappade runt lite men landade på MTV och såklart så pratade de om Justin. De hade Justins Bieber maraton och de spela Justins låtar och visa intervjuer med honom hela dagen.

Jag satt och njöt av Baby, Never let you go och Eenie Meenie och en galet rolig intervju där de frågade honom massa roliga frågor.

Sen hörde jag att det började skramlla i köket och jag gick ut och hittade pappa stå i sin morgonrock och leta i energiskt i både lådor och skåp:

- Looking for something dad?
- Oh are you up? No hunney, go back to sleep..
- I can't, I'm so excited for today...
- Something speciall?
- Gonna meet up with Justin...
- Okey have fun sweetie...
- Thanks I will :D

Han kramade om mig och pussade mig på pannan, jag lämnade min skål och gick upp mot mitt rum igen. Så fort jag lämnat rummet hörde jag att han började skrammla igen. Vad höll han på mig?

Men jag lät honom hållas och jag gick upp och brjade rota bland mina kläder, jag rev ut min klänningar och kastade dom på sängen, sen gick jag vidare till min tröjor och rev ner dom på golvet och mina byxor la jag fint på en rad brevid mitt skrivbord för att jag skulle kunna se som sllihoppa. Jag gick runt i rummet och kollade på mina kläder, vad skulle jag ha på mig?

Jag skulle kunna ta ett par shorts och en skjorta till, men det skule vara allt för vardlagligt, och jag kunde ta en svart långklänning med sliverbroderi på, men det skulle bli alt för fint. Jag la mig i sängen mitt balnd alla klänningar och suckade djupt. Ibland var det jobbigt att vara tjej.

Jag kollade lite åt sidan och såg ett vitt spetstyg sticka fram lite under en grön sommarklänning. Jag hoppade upp av glädje och blev superglad över vad jag såg. Den h'r klänningen hade jag letat efter jättelänge, den var perfekt, hoppas den passade fortfarande bara.

Jag tog tag i klänningen och ställde mig framför spegeln. Den var ialla fall fortfarande lika snygg som jag minns den.

Jag kollade på klockan och nu insåg jga hur länge jag hade spenderat med att leta kläder, klockan var halv 12 och jag skulle gå om 3 timmar, på dne tidne skulle jag fixa håret och sminket. Men det klarade jag nog.

Jag gick in i badrummet och tittade mig i spegeln, jag bestämde att jag skulle göra en mittbena och skruva håret lite så jag fick den klassiska "Giselle-looken". Jag hade i lite galnsmedel och skruvade håret så det såg fixat men slarvigt ut:
 

Jag gick sen på sminket och la på ett neutralt lager av en ljusbrun ton och drog ett sträck med kajalen och suddade ut det. Över det drog jag sen ett lager av ett champangefärgat glitter som skulle sitta hela kvällen. Jag drog på mascara och tog ett steg bak. jag var rikigt nöjd med mitt resultat. Nu hoppades jag bara att klänningen skulle sitta bra.

Jag gick in på mitt rum och tog ettt djupt andetga innan jag drog på mig klänningen och tittade mig i spegeln och suckade tacksamt övre vad jag såg. Den satt perfekt.


Jag kollade på klockan och nu var den 2, jag skulle gå om en halvtimme. Guud, vart tog tiden vägen?

Jag tog ett par svarta skor med klick-klack, som var sköna att gå i och snygga till klänningen. Jag gick ner till köket igen och träffade mamma och pappa som stog och laga mat:

- I'm gonna go now, sa jag och log.
- Wow, you really take this thing serioulsy right?
- Mum, I wanna feel pretty, okey?
- You are pre....
- Bye guys...

Jag log mot dom och himlade med ögonen, sen var jag påväg, klockan var några minuter i halv, men det gjorde inget om jag behlvde vänta. Jag tog det lugnt hela vägen ner och när jag kom fram kollade jga på klockan, och jag måste ha tatt det väldigt lugnt, för klockan var kvart över 3.

Jag kollade runt för att se om jag kunde se Justin men ajg såg honom inte, tänk om ha hade gått?

Men då...

Fortsättning kmr...

Postat av: Ellinor :)

meeeeeeeer :D

2010-12-06 @ 21:44:37
Postat av: Johanna

meeeeer :D snälla, grymt bra <3

2010-12-07 @ 11:18:57
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0